lördag 16 februari 2013

En bra vecka

Det har varit en bra vecka, förutom vädret då som man kan ha en del synpunkter på men det hjälper ju inte, finns ingen klagomur för det.

Veckan började egentligen redan förra helgen när vi var "hemma" och hälsade på i Taberg. Började lördagen med ett tidigt morgonpass tillsammans med Per Lantz och Bennet Hägg. Jag och Per hade bestämt att vi skulle ta ett långpass när jag var i trakterna ända sedan vi upptäckte varandra på Jogg.se. Bennet kör ofta långpass med Per sedan Sommartåget förra året. Blev ett bra pass, drygt 2 mil på små skogsvägar runt Taberg. Under ungefär 5 km var det 30 cm djup snöpulsning. Vi körde i ett lagom tempo, Bennet fick sträcka ut på hemvägen istället, han kör hårt mot ett marathon mål på 2.30, en grym träningslogg på hans jogg.se sida.
Per och Bennet ute i djupsnön
Efter en andra frukost, dusch och fika med semla hemma hos syrran var det dags för det obligatoriska besöket på jättestora Intersport inne på A6 i Jönköping. Eftersom jag knappt vågar springa med mina Brooks Ghost som jag köpte i November blev det ett par nya, har ju inte så mycket skor ;-) I fall vårsolen blir lika sällsynt som vintersolen så har jag nu fixat två gula solar till fötterna. Skall bli skönt när all snömodd är borta så dom får komma ut på grönbete.
Saucony Triumph 10
När vi kom hem på söndagskvällen fick det bli ett litet löppass till, förra veckan blev då första 10-mils veckan på länge.
Hemma i Västerås igen har det rullat på med löppass varje dag utom en, både rejäl snöpulsning på MTB-spåret och lite fart och back-pass på F&S löpband när jag tröttnade på modden. Det mest positiva var att det inte kändes något i benet, inte ens när jag drog upp farten på löpbandet till 4.00 tempo.
I dag var det sedan dags för mitt första 3 mils pass på två och halv månad, det kändes riktigt bra. Har kommit en bra bit med återuppbyggnaden nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar