måndag 1 augusti 2011

Han gjorde det igen...

Jonas Buud alltså, vår sanlöst suveräna ultralöpare vann Swiss Alpine igen. Naturligtvis är det nästan så man vill säga, 5 segrar på rad är det ingen som gjort förrut och det ser inte ut att finnas något hot i närheten heller.

Läser man Jonas blogg och tittar på inslaget från Schweizisk TV som han länkar till så ser det så oerhört lätt och avslappnat ut. Speciellt kul att se helikopterbilderna när han passerar och drar ifrån engelsmannen som visade sig vara det enda hotet och det hotet var lätt att lägga bakom sig tycks det. Han blev ännu en av alla olika som blivit 2:a bakom suveränen.

Lite flash back att titta på bilderna, det är 4 år sedan nu som jag gjorde min ultra debut på plats i Davos. Den gången var det ingen där som viste vem Jonas Buud var. När jag kom i mål efter 9.40 och försökte återhämta mig nog för att stappla bort till hotellet var det dags prisutdelning. OK, jag sitter en stund till och kollar på den. Segraren ropas upp, Jonas Buud, Schweden!!! Den blå-gula går i topp, Du gamla du fria spelas och jag tar mig efter ett tag tillbaka till hotellet med mycket lättare steg än jag trott.
Samtigt försöker pressen på plats frenetisk ta reda på vem denne Jonas är!? Numera vet man bättre och man lär inte glömma på bra länge.

Bjuder på lite blider från den gången 2007, kanske kan det locka några som inte prövat detta härliga lopp än.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar