lördag 4 maj 2013

Ultradygn

Ja det har inte varit 24 timmars eller någon annan lång ultratävling, men ett välfyllt dygn som bl.a. innehöll 58 km löpning. En bra dos så här i början av maj för att få upp volymen i löpningen inför UTMB nu när kroppen verkar ha kommit ikapp helt efter problemen i december.

Ultradygnet började egentligen lite efter kl 13 i går. Eftersom jag ändå skulle hem tidigt så valde jag ett försenat lunchpass i solen istället för morgonpass i minusgrader som fredagslöpning. Passade på att göra säsongspremiär med hela BRR banan på ett pass, det såg bra ut och var förvånansvärt torrt i skogen redan, 18 km blev det.

En snabb dusch och sen åkte jag och Sandra mot Stockholm, Rotebro närmare bestämt, för att ta pendeln till Solna och Friends Arena, det var äntligen dags för Bruce!!

50.000 pers eller så strömmade in i vår nya grymt stora arena. Klockan 20 drog han igång, inte ett ultra men väl ett marathonpass. En grym konsert med en stor mix av låtar inklusive alla "måsten". Det var Wrecking Ball Tour och mitt i kom plötsligt en bonusöverraskning. Det var länge sedan han kom till Stockholm första gången och ömsesidigt tycke uppstod mellan Svenskarna och Bruce, som bonus körde han nu hela Born to Run albumet "from start to finish". Ett marathonpass blev det som sagt, drygt 3 timmar höll han på non-stopp och han for runt hela tiden på den stora scen.  63-åringen måste vara i rätt god kondition.
Till slut var det roliga över och det var bara att börja folkvandringen ut med 50.000 andra, men det funkade bra, det tog bara 50 min från sittplatsen till bilen i Rotebro. Hemma halv 2 och några timmars sömn sen var det dags för dygnets 3:e etapp.

Train & Run med VLK, på våren som omväxling. Vi tog tåget till Ransta och satte nytt deltagarrekord för train & run, 16 st blev vi i dag trots att det fanns 3 lopp i närheten med VLK deltagare. En riktigt fin vårdag med en sol som strålade mot oss hela tiden, precis lagom varmt, enda problem var en rejäl motvind som vi hade hela tiden. Sträckan från Ransta är 30 km och med mina 5+5 km till och från stationen fick jag ihop 40 km.





Mycket kan det bli på ett dygn, men i kväll är det läge att ta det lite lugnare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar