söndag 13 oktober 2013

Off line

Oj oj oj, nu har jag visst varit off line med bloggen i en månad. Det är inte så att jag tänkte sluta med den nu efter UTMB, visserligen startade jag bloggen när jag bestämt mig att satsa mot UTMB, men nu när man har hållit på några år så är det rätt kul att skriva.

Däremot har det varit en intensiv höst, de 2 senaste månaderna har varit igång non-stop. Först var det UTMB och när jag väl kom hem från Chamonix så blev det full fokus för Black River Run. Det blev 3 intensiva veckor före BRR med allt som skall fixas och samordnas och en hel del veckan efter också för att fixa upp efteråt. Mycket jobb var det, men det känns så bra när allt fungerade, alla var nöjda och t.o.m både solen och månen sken på oss under varsin halva av dygnet.

Inte blev det viloläge efter BRR veckorna heller. Den 1 oktober fick Sandra nycklarna till sin lägenhet, dags att flytta hemifrån, och för pappa har det blivit 2 veckor med renoveringsjobb varvat med flyttlass förra helgen. Nu är det nästan klart och fint därborta på Haga, men här hemma ekar det rätt tomt istället med båda tjejerna utflugna.

Det har inte blivit så mycket träning under dessa 6 veckor, men det passade egentligen ganska bra. Första veckan var det "efter UTMB vila" ändå och eftersom jag inte planerat några mer tävlingar i höst passade det sen bra att ta en period med tidig säsongsvila. Har hållit igång lite lagom under alla veckor med mellan 2-6 mils löpning, har tagit pass när det varit en lucka, ibland före 5 en fredagsmorgon.

Nu är det dags att börja med mer planerad och regelbunden träning igen, plus att jag måste komma igång med cirkelfys varje vecka också. Jag hade tänkt ta ett första 3 mils pass i morse, men fick korta av till 26 km för att hinna till "byggjobbet. Det gjorde inte så mycket och vilket fint pass det blev. Solen gick upp över frostklädda fält med lite lätta dimslöjor, sen fick solstrålarna hela skogen att brinna med alla höstlöv som finns kvar.

Till och från under veckorna har det också blivit tid att börja fundera på nästa år och nya mål. Det börjar skönjas en plan nu, återkommer snart till den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar