söndag 21 november 2010

Nytt på fötterna

I 10 år har det bara blivit Asics när jag valt sko för löpträning och långlopp. Senast i raden var ett par 2150 och innan dess alla dess föregångare ända sedan jag köpte skor till Broloppet år 2000. Trivs man med en sko så finns det ju ingen anledning att byta, men efter mer än 10 par av samma sko av olika årgångar tyckte jag att nu måste jag bara testa något annat.
Passade på idag när vi var till Stockholm och jag kunde smita in på Runners Store för ett bra urval. Det blev många vändor på löpbandet och till slut föll valet på ett par Adidas Supernova Sequence 3.


Nu är den också testad med en runda på grusiga, slaskiga och lite isiga cykelbanor hemma i Västerås. Kändes riktigt bra som det alltid gör när man sticker ut i en ny sko, det känns en himla skillnad mot dom gamla som vait med +100 mil.

Denna gråtunga Novemberhelg blev det ett 3-mils pass i går eftermiddag också, bjuder på en mindre bra bild från rundan, Lillåudden by Night.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar