söndag 2 juni 2013

Stockholm x 10

10 år och 10 marathonlopp i Stockholm, det känns som att man kan den banan ganska väl nu så det får bli lite paus från gatlopp i Stockholm ett tag. Det finns ju så många andra lopp därute som lockar.

Passade på att vädra samlingen när jag skulle lägga ned nr 10 i medaljkartongen!
Hur det gick i går? Ja helt OK tycker jag. Ingen fartträning och inte mycket asfaltsträning i vår gjorde att jag inte hade några ambitioner på topptider, skulle bara gå på känslan och det kändes faktiskt riktigt bra nästan hela tiden. Farten höll i sig utan några problem uppåt 35 km men sedan börjat låren stumna till ovana som dom är vid mycket asfalt just nu. Det var ingen energibrist på slutet men svårt att hålla fart med stumma lår. Trodde ett tag att jag skulle hamna runt 3.10 som vanligt men det blev 3.18 till slut. Visade sig att jag träffade min medeltid från de 9 åren som gått nästan precis.
Bortsett från min mara-premiär 2004 och förra årets lopp i iskylan med höfter som pajade så har det gått rätt bra, 8 lopp mellan 3.05 och 3.18. Tyvärr blev det aldrig någon sub 3 i Stockholm, men som tur är hann jag med det i Berlin 2008 så det målet är avklarat. Nu kan man sikta in sig på lite längre lopp, trail och berg, gärna i kombination. Det blir säkert en och annan mara också framöver, men ingen anmälan av rutin i Stockholm längre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar