tisdag 13 juli 2010

Åre - 2 x Hummel

Äntligen lite riktiga berg inom räckhåll, har kommit till Åre för en knapp veckas semester med familjen, det får bli lite bergsträning också. +30 grader och strålande sol hela vägen upp tills vi kom till Järpen, då åkte vi in under "täcket" och kallfronten, det blev plötsligt mulet, +17 och kraftiga vindar, lite avsvalkande kan man säga.
Veckan har börjat med 2 korta rundor, igår Mörvikshummeln och i dag Totthummeln med en liten extra runda bort till Bräcke. Bara 8 och 12 km rundor men trots det drygt 1100 höjdmeter, lite skillnad mot Västerås. Det bästa är att det känns riktigt bra, det har i princip gått att mala på i lätt löptempo hela vägen upp utom några knixiga korta bitar.
I dag har det regnat och molnen gått låga så det gjorde att jag fick hålla mig på låga höjder även i dag, vi får se om jag får till mitt planerade 2000 m pass, Huså tur och retur via toppen på båda hållen.
I morgon blir det löppaus men det väntar andra utmaingar, skall "göra" min 50-års present och prova en heldag med Downhill Cykling, spännande...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar