lördag 10 juli 2010

Bruksleden - ospårat


30 grader och 30 km, det blev ett lite annorlunda VLK långpass i dag. Jag har skaffat en ny Terrängkarta för att hitta nya löprundor. Perfekt, jag hittade en massa nya stråk att springa som jag inte sett på alla orienteringskartor som bara visar en bit här och där och inte på min 30 år gamla 50.000-dels karta, den blir det nog dags att pensionera nu.
En av de nya rundorna var en bra skogsväg in till Brukleden och sen leden tillbaka mot Skerike. Nu är nog inte denna del av leden så ofta använd, men att det var så dåligt hade jag ingen aning om. Av de dryga 6 km som vi sprang på leden var hälften en OK stig i terrängen, perfekt för lite trail träning, men den andra hälften var lövsly och bråte, för att inte tala om 2 stora hyggen där stigen var helt borta efter det moderna skogsbruket.
Vi (Micke, Kerstin, Anders, Roger, Simon och jag) tog oss i varje fall igenom skogen och fick en minst sagt omväxlande 3 mils tur i värmen. Det är kul med lite variation, men hyggena var lite för mycket av variation, man får hoppas att inga vilsna turister tar sig ut för att vandra här. Om det är någon som ser vandringsleden på bilden så skicka gärna ett tips.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar