torsdag 21 oktober 2010

Fartökning...

Fartökning kanske behövs i mitt bloggande, men nu har det inte hänt så mycket löpmässigt sedan SUM att skriva om. Först en vecka med lite förkylning på gång som inte blev något av och sen en vansinnigt fullbokad vecka, dygnet runt känns det som.

Trots detta blev det lite fartökning i veckan, i tisdags körde vi den numera traditionella (2:a gången) Arosfemman, VLKs KM på 5000 m bana. Efter värsta höstdagen hittils i år så klarnade det upp lagom till start och slutade regna, det blev nästan perfekta förhållanden på Arosvallen. Förkylningar, regn och annat hade tyvärr skrämt bort många så vi blev bara 18 startade till slut. Roger och Emma tog hem segrarna, ganska väntat, själv lyckades jag i varje fall pallra mig under 20 minutersgränsen på 19:48. Får vara nöjd med det, det är ju uthållighet snarare än snabbhet som det blivit mer av senaste året, trots det en halvminut bättre än förra årets lopp på isbana. Efter loppet var nästan alla med på en trevlig och lång middag på Tabazco, minst lika traditionellt som loppet.

När jag nu ändå fått upp farten blev det ett snabbdistanspass i dag, 10 km i knappt 4.30 tempo, det var nog i maj jag körde så senast. Egentligen passar det bra med lite fart nu ett par veckor. Jag har valt mellan KUL-helgen i Bredsand med 50+50 km första helgen i November eller Vintermaran i Sala helgen efter. Nu har släkten bestämt sig vilken helg dom kommer på besök från Småland, så då fick det bli Vintermaran för min del. Nu har jag 3 veckor på mig att få upp lite fart i benen igen. Vi kan ju faktiskt ha en viss chans i lagtävlingen och ta hem Vintermaran till Västerås om 2 år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar