lördag 29 januari 2011

Omplanering

Vårplaneringen från förra helgen hann inte bli så gammal innan det blev dags för en ändring, det blir inget 6 h i Skövde för min del.

Jag skall på en jobbresa till USA i slutet av mars och som alltid när det är en resa på gång någonstans kollar jag om det finns något lopp som passar, men det är det aldrig, inte förrän nu. Under våren i USA finns det massor av lopp överallt. Från 5K till 100 miles i princip varje helg, ju längre loppen är desto glesare är dom geografiskt.

Denna gång stämde det bra. Hittade först North Carolina Marathon bara 10 mil bort från Raleigh, NC dit jag skall, men shit loppet gick inte den helgen i år som det hade gjort förra året, det var istället framflyttat till november. Scrollar vidare i den stora loppkalendern på Running in the USA's hemsida och... Perfekt, det går en mara i Cary, grannstad som är ihopväxt med Raleigh dit jag skall. Halvmarn är redan fullteknad och helmaran på väg att fylla sina 1500 platser, så det var bara att knappa in en anmälan.


Nu blir det Tobacco Road Marthon i Cary, North Carolina den 20 mars. Inte riktigt som NY men nästan större än alla "lokalmaror" i Sverige tillsammans. Kul att springa i nya miljöer. Loppet går mestadels på en nedlagd gammal järnvägsbank som nu är vandringsled, en gång i tiden fraktade man tobak på järnvägen därav namnet på loppet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar