söndag 6 februari 2011

Har vintern tappat greppet?

Man skulle kunna tro det i varje fall efter dagens lilla träningsrunda. Tänk bort att det bara är i början av februari och var lite optimist så kanske det snart är vår. Dagens lilla runda, bara 12 km, tog jag mitt på dagen och utmed Svartån hela vägen från Rönnby till Blåsbo. Det blev 5 km nonstopp i medvind och rakt mot vårsolen, vilken njutning efter mörka och kalla vinterkvällar och grå helgrundor.

Annars har träningen rullat på ungeär som vanligt nu för tiden så här mitt i vintern med 5 löppass och 1 pass intensivgympa. På UTMB's hemsidan har man nu lagt ut info om anmälan inför 2012, man har inte ändrat kvalkraven så TEC plus Kristins Runde skall räcka, sen är det bara att knappa in en anmälan i december och hålla tummarna när lottningen sker den 20 januari nästa år.

En ganska vanlig vecka har det varit i väntan på våren, men den har bjudit på ett par positiva överraskningar.

Sandra undrade hur gammal man måste vara för att springa Stockholm Marathon. Kollade på nätet och det stämde som jag misstänkte, dvs 18 år. Det fyller hon i Dec i år, då skall jag springa nästa år blev beskedet! Det finns nämligen på hennes lista över "saker att göra innan jag dör", lika bra att göra det nu när jag bor hemma och kan få lite peppning tyckte hon. Om ni undrar så har jag har varnat... det kan vara beroendeframkallande och risken för återfall senare i livet är hög, men när Sandra bestämt sig så är det så. Nästa år blir vi 2 från familjen Johansson i Stockholm ser det ut som.

Nästa positiva överraskning kom i går. VLK fortsatte framgångarna i Ultrasammanhang, nu blev det Svenskt rekord till klubben. Robert och Lisette var i Karlstad och sprang 6h-lopp på bana inomhus. Lisette gjorde ett perfekt lopp och klättrade upp i täten, det slutade med seger och en nytt svenskt inomhusrekord för 6h. Grattis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar