onsdag 19 december 2012

UTMB - nu är det dags

Kom hem från en långväga men kortvarig tjänsteresa i morse. Efter en natt i luften fick det först bli en kopp kaffe för att vakna till sen var det dags för ivrigt knappande på tangenterna.

I dag den 19 december öppnade nämligen anmälan till UTMB 2013, visserligen har jag en prioriterad plats efter nitlotten förra året och man har tid på sig till den 8 januari att fixa anmälan, men varför vänta? Det är drygt 2,5 år sedan jag bestämde mig för att springa UTMB och nu vill man se det svart på vitt så snart som möjligt. Knappandet gick väldigt fort, de flesta uppgifterna fanns kvar från förra året och 2 av 3 kvallopp hade deras datorer redan hittat mig i, uppkopplad värld som vi lever i.

Det var bara att betala hela startavgiften, ingen avgift för föranmälan denna gång, nu är man ju klar utan lottning, bevis kom som en länk att spika upp på Facebook, uppkopplad värld igen.

Lite kul, till en början var de enda svenskarna jag och Jonas Buud som hade platser klara. Tror vi kommer hamna i olika delar av fältet ;-)
Ja då var det klart, nu är det bara att sätta igång med lite bergsträning i Västerås igen. Skall köra alternativt lite till och sen dra igång med löpningen. Vristen/benet känns OK nu så jag hoppas krisen är över och det finns ju tid att öka successivt.

Mycket motivation finns att hämta från många filmer från UTMB, men jag fick nyligen tips om en filmsnutt från Trail Ticino. Riktigt bra liten film som verkligen ger känslan av hur det var både i bild och ord. Känns bra att ha det loppet i bagaget även om det blev avbrutet, alla jag pratade med sa att det var betydligt svårare terräng generellt än UTMB.


6 kommentarer:

  1. Hoppas hoppas nu då du får springa att det blir på originalbanan! Den är fin!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är bara att hålla tummarna att dom inte "slätar ut" för mycket för att vara mindre väderkänsliga.

      Radera
  2. God Jul och Gott Nytt År och riktigt skönt att du kör UTMB 2013. Fattar inte riktigt varför en kille som du, SM-tvåa, inte fick vara med direkt. Men ta rygg på Jonas B så ska det nog gå riktigt bra. Håller tummarna!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Min RM-tvåa för 2 år sedan var ju på en minst sagt plattare bana så den duger inte långt där nere och Jonas rygg lär jag nog inte se så länge, men det skall bli SÅ SKITKUL.

      Radera
  3. Härligt Bosse! Det drar ihop sig och det ska bli kul att följa din väg mot UTMB, som förvisso tog sin början för länge sedan.

    SvaraRadera
  4. Jo tack och nu skall jag dessutom börja från grunden, efter 3 veckors aktiv löpvila tänkte jag nog känna på löpsteget lite försiktigt i helgen.

    SvaraRadera